een dubbel gevoel - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu een dubbel gevoel - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu

een dubbel gevoel

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

12 April 2014 | Spanje, Logroño

Ik ben donderdagmorgen om 7.30 uur vertrokken op weg naar Logrono.
Mijn familie zou mij in Viana opwachten. Na een wandeling van 19 km. trof ik hen. Neef Jos en zijn vrouw Michele waren er ook . De lunch begon met sangria, niet te veel, omdat ik nog 9 km. moest lopen.Ik ging daarna weer op pad. Toen ik in Logrono aankwam, ben ik met mijn familie een mobiel gaan kopen. Dit viel niet mee, vanwege de taalbarrière. Maar ik heb voor 17 euro weer een mobieltje.

Ik ben elke dag weer dankbaar dat ik goed gezond ben, zodat ik mijn tocht kan afmaken. Vrijdag was de uitvaart van mijn buurman en woensdag is een dierbare vriend van me overleden. Gelukkig heb ik van beiden voor mijn vertrek afscheid genomen. Dus vrijdag liep ik met een dubbel gevoel.
Mijn gedachten waren vaak in Vessem, ik heb kaarsen aangestoken.
Na een stevige wandeling van 28 km.arriveerde ik in Najera.
Ik heb bij Jos en Michele in de caravan geslapen.

Zaterdag liep mijn familie, behalve de man van Elly met me mee. Een korte wandeling, het was bewolkt, maar lekker om te lopen. Vijf km.voor het einde
ben ik alleen verder gegaan. Om 13.15 uur kwam ik in St.Domingo de Calzada aan. Mijn familie was er al, we hebben de kathedraal bekeken. Er is een kippenhok in de kathedraal, er zaten twee hanen in dat hok i.p.v een haan en een kip volgens de legende.
Ik blijf nog een nacht op de camping bij mijn familie. Zij gaan morgen naar huis. Dus dan moet ik weer voor mezelf zorgen en is het afgelopen met de verwennerij.

  • 13 April 2014 - 19:30

    Jan En Trees:

    Ha die Toos
    De eerste kilometers al weer in de benen.
    We hebben vandaag een tocht van OLAT gelopen en moest aan jouw denken daar in het verre Spanje.
    Gelukkig weer mobiel, je bent ook niet voor een gat te vangen jouw kennende.
    Het ga je goed en veel

  • 14 April 2014 - 11:43

    Han (blox):

    Hoi Toos,
    Leuk om je verhalen weer te lezen!!
    Wat foto's erbij, zodat we een beetje een beeld hebben hoe het je vergaat, mooi!!
    Ik wens je een hele goeie "reis" verder en heel veel groeten,
    Han

  • 14 April 2014 - 12:56

    Jo Et Michele:

    Toos
    Nous sommes bien rentrés .
    J'espère que tout va bien pour toi .Je te souhaite un très bon chemin .
    Grosses bises Michèle et Jo

  • 15 April 2014 - 16:03

    Jacobien:

    Hoi Toos, volg je weer helemaal leuk om te lezen zo.
    Doe voorzichtig en vooral genieten van alles!!!
    En doe voorzichtig met die rode wijn .... Uit de muur haha.
    Groetjes Jacobien

  • 16 April 2014 - 14:43

    Rianne En Henkie Apfel:

    Hoi die Toos

    Ondanks het dubbele gevoel heb je voor de nabestaanden van je dierbaren een mooi gebaar op je tocht gedaan. Dit zal voor de achterblijvers een grote steun zijn in moeilijke tijden en hen veel kracht en troost geven voor de toekomst.Een mooier gebaar kun je hen niet geven !

    We zien op de foto's een Toos die heel erg geniet van de omgeving en alle dingen en zeker van alle lekkere Franse wijn.( lalalala)

    Geniet van het lopen ,de omgeving en van de Franse Gewoontes. Zet hem op Toos en denken we veel aan je. We volgen we je op de voet.
    AS Zaterdag ga ik naar Lourdes en zal Maria de groeten doen en ook een kaarsje voor je aansteken.Neem een rolstoel mee, omdat ik nog niet zo'n lange afstanden kan lopen met mijn knie.Hopelijk lacht Maria me toe en komt alles goed met mijn knietje, daar ben ik van overtuigd.

    Tot over een weekje met veel knuffels Rianne en ook namens ons Henkie

  • 16 April 2014 - 14:46

    Erica Willems.:

    Hoi Toos,

    Fijn weer een berichtje van je te lezen.
    Je bent alweer helemaal in je element, samen met je
    familie een eind op weg is toch prachtig.
    Heel begrijpelijk dat je gedachten ook afdwalen naar Vessem
    waar je buurman en een dierbare vriend van je zijn overleden, dat is nogal wat en
    moet je op je weg ook een plekje zien te geven. Je bent sterk en
    dat gaat je lukken, maar inderdaad een heel dubbel gevoel.
    Nu je familie weer naar huis gaat, ben je weer op je zelf aangewezen
    en ook dat komt goed!
    Veel wandelplezier en tot gauw.

    Lieve groet
    Erica

  • 17 April 2014 - 17:10

    Wil:

    Wat ben je toch een bikkel Toos ,goed dat je afscheid genomen hebt van je goede vriend,en je buurman .maar nu moet je er weer alleen tegenaan ook wel fijndenk ik. Een dikke knuffel en zet hem op Gr. Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 46036

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: