pelgrim of toerist - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu pelgrim of toerist - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu

pelgrim of toerist

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

18 April 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

Vanaf een zonnig terras schrijf ik mijn verslag. Ik was al om 12.30 uur al in Carrion de los Condes. Ik slaap net als vorig jaar op goede vrijdag weer in een klooster. Ik heb hier een kamer met in elk geval twee andere pelgrims, er is nog een bed voor een persoon meer. Vanavond ga ik weer naar de mis, ik ben benieuwd of deze net zo lang duurt als vorig jaar in het klooster in Bourges (Fr), de dienst daar duurde anderhalf uur.
Ik ben al 11 dagen onderweg en nog geen druppel regen gehad tijdens het lopen. Alleen een beetje regen 's avonds in Burgos. Het hoeft voor mij niet warmer te worden.

Een beschrijving van mijn dag:
Om 6.00 uur ben ik al vaak wakker, als er meer pelgrims opstaan, sta ik ook op. Zachtjes aankleden, wassen en rugzak inpakken. Na het ontbijt vertrek ik, rond 7.00/7.30 u.
Om de 2 uur houd ik een drink en eetpauze. Als het erg warm is stop ik vaker om te drinken. Ik loop ong. 25/30 km. per dag.
Als ik me ingeschreven heb bij een herberg, ga ik me eerst douchen. Daarna kleren wassen en ophangen. Wat een geluk dat het zo'n goed weer is. De was kan lekker buiten.
Daarna lekker wat drinken, kletsen met andere pelgrims, wat uitrusten en soms een wandeling door het plaatsje of stadje maken.
Om 19.00 u.een pelgrimsmaaltijd.
Daarna ben ik meestal erg moe en lig vaak rond 21.30 in bed.

In deze plaats is het erg druk, waarschijnlijk vanwege goede vrijdag. Er lopen veel mensen met zwarte cape om. Ik weet hier de reden niet van.
Misschien kom ik daar nog wel achter.
Fijne paasdagen voor jullie allen en groetjes uit het zonnige Spanje.

  • 18 April 2014 - 15:28

    Nicole Swaanen:

    Hey Toos, leuk om jou verslagen elke keer weer te lezen. Knap dat je elke dag zoveel kilometers maakt. Geen wonder dat je dan op die tijd in bed ligt. Ik heb nog een vraag aan jou wat overigens niets met het wandelen te maken heeft. Mijn wandelvriendin is een collega van "juffrouw"Ria Roes. Zij is binnenkort zoveel jaar in dienst en krijgt, geeft dan een feest op school. Nu zijn ze een stukje aan het maken, en Ria is schijnbaar van de Spreuken. Nu had mijn wandelvriendin gehoord dat jullie ooit met z"n tweeën een hele avond spreuken hebben genoteerd!?? Weet jij hier iets van, zoja, weet je dan die spreuken nog of nog te liggen? Als je hier niets mee kunt dan laat het maar gaan, maar ik had beloofd dat ik het je zou vragen! Verder nog heel veel succes, you go girl!! Groetjes Nicole Swaanen

  • 18 April 2014 - 16:15

    Hera:

    Hallo Toos,

    Wij wensen jou ook erg fijn Paasdagen toe en nog vele prachtige wandeluren.
    Lieve groetjes van ons allen Hera

  • 18 April 2014 - 16:23

    Ad En Narda:

    Dag Toos,
    Je wandelt er al weer aardig op los. Fijn om te zien dat het je weer goed af gaat.
    We hadden trouwens ook niet anders verwacht.
    ook wij hebben geslapen bij in Monasterio de Santa Clara, een oud klooster van de zusters clarissen.
    Een mooi plaats om met Pasen te zijn.
    Morgen heb je een lange tocht te gaan waar de eerste 16 km. niets te krijgen is. In calzadilla, waar
    je na 5 uur lopen aankomt, is echter een gezellig cafee.
    Hee, heel veel wandelplezier nog en geniet van de rust, de pelgrims en al het moois wat er nog
    op je pad komt.

  • 18 April 2014 - 17:26

    Nicole:

    Hoi Toos,
    Fijn om zo van je te horen. Ik lees al je verslagen en ben benieuwd wat je allemaal ervaart en meemaakt. Geniet er van.
    Ik wens jou ook hele fijne paasdagen toe.
    Groet uit Eersel,
    Nicole

  • 18 April 2014 - 17:43

    Ingrid:

    Ha Toos,

    Heb ik potverdorie de eerste dagen van je tocht gemist omdat je verslagen in mijn spammap geplaatst zijn, maar alles kom reg en ik heb je gevonden! Mooi om je verhalen weer te lezen en bijgaande foto's te zien. Je geniet weer met volle teugen en ik vind het bewonderenswaardig hoe jij je pad volgt. Om vandaag in een klooster door te brengen geeft het nog wat extra devotie lijkt me zo. Een mooie pasen en een hartegroet!
    En natuurlijk ook de groeten van Bert, ik hou hem ook weer op de hoogte van je avonturen :)

    Doeidoei, Ingrid

  • 18 April 2014 - 19:55

    Elisabeth Et René:

    Coucou Cousine
    Je vois que tu avances vite sur ton chemin de Saint Jacques, les kilomètres sont pour toi des enjambées.
    Nous sommes bien rentrés après ces quelques jours passés avec toi et surtout je suis contente de la marche faite en ta compagnie .J'ai eu de tes nouvelles par Jos et Michèle
    J' espère que tu as rechargé ton téléphone sans problème,et je souhaite de bonnes fêtes de Pâques.
    Bisous de nous deux Elisabeth

  • 18 April 2014 - 20:23

    Han&Irma:

    Hi Toos,
    Ver van huis maar toch dichtbij, tof dat je zo'n mooi weer hebt, dat loopt toch fijner en geeft ook nog mooie plaatjes! Groetjes Han & Irma

  • 18 April 2014 - 21:34

    Josie :

    Hallo Toos,

    Geniet van je wandeling, het mooie weer en alles wat op je pad komt.
    Fijne paasdagen
    Groetjes Josie

  • 18 April 2014 - 21:41

    Erica Willems:

    Hoi Toos,

    Ook voor jou fijne paasdagen daar in het zonnige Spanje,en
    op naar de volgende kilometers, toi,toi,toi en geniet ervan!

    Groetjes Erica


  • 18 April 2014 - 22:48

    Jan En Paula:

    Fijn dat het zo goed gaat we volgen je op de voet,een zalig Pasen en veel kracht voor het verdere verloop van je tocht.Jan & Paula.

  • 18 April 2014 - 22:51

    Jan En Joke:

    Hoi Toos
    Ook voor jou fijne paasdagen en weer goede wandeldagen gewenst,geniet er van!
    Jan en Joke

  • 18 April 2014 - 23:09

    Nol En Mieke:



    Ha die Toos,

    Wat ontzettend leuk dat je in "t klooster van de clarissen slaapt, wij vertoeven regelmatig ook bij de clarissen maar dan in Hilversum (zus van Nol woont daar ), maar wat jij meemaakt daar, is natuurlijk veel spannender.
    Toos wij vinden 't fantastisch dat "t zo goed gaat, en dat je volop geniet. Dat kun je wel zien op de foto's.

    Blijven sturen hoor!!!, zo lopen wij in gedachte ook 'n beetje mee.

    Ook fijne paasdagen -je krijgt vast een lekker eitje bij 't ontbijt!!!.

    Lieve groetjes ,
    Nol en Mieke


  • 18 April 2014 - 23:10

    Jeanne :

    Toos,
    Leuk dat je vertelt van die zwarte kleding, je maakt me dan nieuwsgierig,
    maar ik weet het. In de goede week en met pasen zijn er veel processies.
    Goede reis en fijne paasdagen.
    groetjes Jeanne.

  • 19 April 2014 - 06:45

    Hans Rensen:

    Ha die Toos,
    In Carrion de los Condes ben ik vorig jaar voor €5 naar de kapper geweest:))). Ook belangrijk om te weten zou ik zeggen. Het gaat goed met je Toos en ik geniet van je verhalen. Je krijgt nog wat saaie en soms warme stukken, maar de plaatsjes zijn vaak leuk en je medepelgrims ook:). Vorig jaar was het over het algemeen koud.......dat ligt jou meer en om te wandelen is het ook lekker.....maar tijdens een pauze koelde ik toch heel snel af. Veel water drinken Toos en goedkope slobberwijn als je op een terras zit.
    Groetjes Hans

  • 19 April 2014 - 09:24

    Han:

    Hee Toos,
    Voor jou ook hele mooie paasdagen gewenst !!
    Veel wandelplezier verder , zet 'm op......ge kunt 't , zeker weten.
    Veel groetjes, Han

  • 19 April 2014 - 11:59

    Lucie V Beers:

    hoi toos
    voor jou ook fijne paasdagen en nog veel wandelplezier
    erg leuk om jou verslagen te lezen.
    wij gaan vanavond lekker uit eten , nog van de verjaardag van toon.
    groetjes piet en lucie

  • 19 April 2014 - 13:53

    Betsy:

    Ha Toos,

    Fijn dat je goei weer hebt daar in Spanje!
    Hier is het ook overwegend zonnig maar nog wel erg koud.
    Kan je bij de Clarissen ook een worst inleveren voor goed weer?
    Mijn moeder, heette ook Clara en deed dat vroeger altijd als er een feest te vieren was
    in de familie en....het werkte prima.

    Een fijne paasviering daar en vooral:
    EEN ZALIG PASEN
    Vanuit Eersel, veel liefs en succes.

    LEO en BETSY

  • 19 April 2014 - 16:09

    Maria Kroot:

    Lekker vroeg op staan, dan heb je iets aan je dag!
    Een fijne paasweekend en veel succes en plezier verder.

    Groeten Maria

  • 20 April 2014 - 13:18

    Jan En Sjanmuskens:

    Hoi Toos.

    Voor jou ook fijne Fijne Paasdagen in het zonnige Spanje.
    We genieten van al jou mooie foto,s en verhalen ,
    en je hebt het goede wandelritme weer te pakken ! Geweldig .

    Gistermorgen hebben we Hanny en Erik naar Schiphol gebracht,
    Die zijn na een lange goede vlucht nu in Miami en kan hun vakantie beginnen !
    Nog veel wandelplezier en we kijken uit naar jou volgend verslag !

    Groetjes uit Elshout.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 46043

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: