rode wijn uit de muur - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu rode wijn uit de muur - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu

rode wijn uit de muur

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

09 April 2014 | Spanje, Los Arcos

Goed geslapen, heel rustig en toch sliepen we met 8 pelgrims op een zaal. Er waren nog genoeg bedden vrij.

Ik heb ontbeten bij mijn nichtje en haar man in de camper.
Daarna met Elly op weg, bij een klooster kunnen de pelgrims, uit de muur rode wijn tappen, gratis. We waren er al om 9.00 u.daarom heb ik rode wijn in mijn thermosfles laten lopen, zodat ik er op een later tijdstip van kan genieten.
Daarna ging ik alleen verder, mooi weer, harde, stenige paden. In Villamajor werd ik weer opgewacht met de lunch. Andere Nederlanders kwamen bij ons zitten, gezellig. Daarna ging ik weer aan de wandel, ik arriveerde in Los Arcos om 14.30 uur. Me gemeld bij de herberg. Ik ben al gedoucht en heb mijn kleren al gewassen. Ik zit weer helemaal in het pelgrimsleven. Ik geniet weer van het landschap en de gesprekken met de andere pelgrims.
Mijn bed is al in orde voor de nacht.

  • 09 April 2014 - 16:52

    Ton Cornelissen:

    Ha die Toos,
    Ik zou graag het adres van dat klooster hebben ha ha.
    Zoals jij alles weer omschrijft zie je gewoon alles voor je.
    Maar toch leuk die foto's.
    Fijn meid dat jij weer aan het genieten bent. Houwe zo en blijf schrijven aub.
    Liefs,
    De bari Ton fan

  • 09 April 2014 - 17:09

    Rianne En Henk Apfel:

    Pluk de zon en de dag. En in gedachten proost ik mee op je avontuur. Proost xx
    Ze moeten in Nederland ook maar zo'n kloosters bouwen .

    Knuffel Henkie en Rianne

  • 09 April 2014 - 18:59

    Ad En Narda:

    Hoi Toos,

    Wat mooi dat je weer meteen echt in de camino zit.
    Weet je dat bij de wijnfontein in Bodegas Irache een webcan hangt.
    De mensen die toevallig hebben gekeken , hebben kunnen zien hoe jij je thermoskan
    daar gevuld hebt. Proost !!
    Wij hebben de wijnfontein vorig jaar helaas gemist en de familie maar wachten wanneer
    wij langs kwamen.
    Geniet van wat de reis je brengt !!!!
    Ad en narda

  • 09 April 2014 - 19:42

    Nol En Mieke:



    Ha die Toos,

    Wij hopen dat je nog veel van dat soort kloosters krijgt ,'t maakt de tocht 'n stuk gezelliger, alhoewel
    die Toos 't al wel bewezen heeft zonder te kunnen, maar toch...

    Geniet van al 't moois wat op en rond je pad bevind.

    Lieve groetjes,
    Nol en Mieke

  • 09 April 2014 - 19:49

    Sjan EnJan DeJong:

    Hoi Toos fijn om al zoveel mee te kunnen volgen hoe het je vergaat !! zo te lezen mis je het mobieltje nog niet zo erg ! gelukkig heb je de nieuwe tablet bij ,zo te lezen kun je er goed mee over weg ! ook de foto s erbij zijn leuk . wat heb je het toch getroffen met Elly en Rene , met de goede verzorging onderweg ! dat is al een heel gezellig begin van je reis, Corina en wij waren wel geschrokken dat je mobieltje weer in het plastic tasje zat , we waren bezorgd of je Elly en Rene wel kon bereiken !! maar gelukkig belde je snel op dat alles in orde was ,gelukkig een pak van ons hart , dat je er zo flexibel mee omgaat ,en je zo ook prima red !! je houd ons zo ook prima op de hoogte ,dus je hoeft ons niet perse te bellen !! we volgen het zo wel !ik lees het ook voor , aan onze pa , jo en jan !! daar moet je ook de groeten van hebben ,en veel wandel plezier en nieuwe belevenissen , ook de groeten van ons allen aan Elly en Rene !! nog genieten van de wijn vanavond, maar niet teveel ,dan ben je morgen vroeg niet fit !! we volgen het wel , hou doe ,sjan en jan !!

  • 09 April 2014 - 20:05

    Jeanne:

    Wijn uit de muur!! en een lekker stokbrood van de bakker! Dat is La Douce France op zijn best!!
    Geniet! Au revoir!


  • 09 April 2014 - 20:06

    Hera:

    He Toos,

    Dan zorg maar dat je niet te veel buiten de paden loopt met die wijn op.
    Veel plezier en geniet maar volop.
    Groetjes Hera

  • 09 April 2014 - 20:22

    Han&Irma:

    Hi Toos,
    Rode wijn uit de muur, da's gaaf en nooit troebel...
    Groetjes Han&Irma

  • 09 April 2014 - 20:36

    Hans Rensen:

    Ha die Toos,
    Vorig jaar heb ik uit dezelfde kraan gedronken. En ook nog overnacht in Los Arcos. Het roept veel herinneringen op en ik geniet van jouw belevenissen. Proost Toos!!!

  • 09 April 2014 - 22:32

    Jeanne Bakermans Van De Pas :

    Hallo Toos

    Ik ben een dochter van Tante Dina van de Pas van Riet ,en had van mijn zus Joke vernomen dat je weer aan het lopen bent erg knap van je .
    Op 26 mei ga ik met Jo van tante Koos Vondervoort ook naar Santiago maar dan met de fiets .
    Jij bent dan al weer terug als wij vertrekken heel veel sucses

  • 09 April 2014 - 23:27

    Erica Wiillems:

    Hoi Toos,

    Helemaal top zo een wijntje uit de muur, ik zou wel samen
    met je willen proosten!
    En wat prachtig dat je nu ook met je foto's ons nog meer
    laat mee genieten van je reis.
    Mooi dat je weer helemaal in het pelgrimsleven zit, alsof je niet weg
    bent geweest!
    Ik wens je veel wandelplezier.

    Groetjes Erica.

  • 10 April 2014 - 10:51

    Betsy En Leo:

    Hoi Toos,

    Geweldig!
    Jij bent weer op pad en wij kunnen genieten van je verhalen en ervaringen.
    De foto's zijn erg fijn, op deze manier lijkt het net of je dichtbij bent!!
    Veel wandelplezier gewenst en vooral veel tijd om in stilte te genieten van de prachtige natuur om je heen.
    ZONDER MIBIEL LUKT DAT NOG BETER TOCH???
    Heel veel groeten en liefs

    BETSY

  • 10 April 2014 - 17:14

    Marga Van Deraa:

    Hallo Toos.

    Wijn uit de muur hebben we in OOstelbeers niet.
    Maar alleen s''avonds drinken.
    Anders haal je Spanje niet.
    Veel wandelplezier.

    Groetjes Marga.

  • 10 April 2014 - 21:10

    Sjan De Jong .:

    hoi ,toos ik heb eigenlijk slecht bericht ,maar je was daar al op voorbereid . dat Wim v d Ven is overleden !!! onze cees was net hier en heeft even op je mobiel gekeken, en zag daar het berichtje dat iemand naar jou had gestuurd !! wie dat weet ik niet , nu heb ik even naar sjan schoofs gebeld, en die zei dat het zo is ! omdat ik je nog niet kan bellen ,doe ik het maar zo . groetjes van ons we spreken elkaar nog . sjan ;

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 46047

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: