aankomst in Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu aankomst in Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Toos Riet - WaarBenJij.nu

aankomst in Santiago de Compostella

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

03 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Donderdag ging mijn tocht naar Azura. Het stadje had niet veel te bieden. De winkels waren dicht i.v.m 1 mei. In de herberg kwam ik een Koreaans meisje tegen, haar had ik al eerder ontmoet.Ik kreeg van haar een souvenir uit Korea, echt leuk. Wij hebben gezellig gekletst en hopelijk kom ik haar in Santiago weer tegen.

Vrijdag wilde ik zo dicht mogelijk bij mijn einddoel komen. Ik ben 11 km. voor Santiago gestopt, in een klein plaatsje, Lavacolla. Ik sliep in een hotelletje, heerlijk een kamer voor mij alleen. Gezellig met Harry, een vriendelijke Duitse man gegeten.

Vandaag, na en tocht van 11 km. kwam ik in Santiago de Compostella aan. Onderweg ging er veel door me heen. Mijn tocht van vorig jaar, de ontmoetingen onderweg. Precies een jaar geleden kreeg ik het bericht van Hanny, dat zij gevallen was op wintersport. Ook gingen mijn gedachten naar pelgrims, die ik ontmoet heb. Ook dacht ik aan mijn kinderen, familie en allen die mij gesteund hebben.
Net voor ik de kathedraal bereikte, kwam ik Jo uit Limburg weer tegen. Samen liepen we gezellig kletsend verder. Tot mijn grote verrassing zag ik ook de twee Canadese vrienden Gabriel en Louis-Philippe. Gezamenlijk liepen we verder naar het plein, voor de kathedraal. Ik kreeg gewoon kippenvel. Ook Gabriel en Louis-Philippe hadden dit gevoel. Ook gingen we met zijn vieren, naar het pelgrimskantoor, voor de Compostella. Gelukkig waren we er om 10.00 u., zodat de rij nog niet zo lang was. 'De huiskamer van de Lage Landen' is hier gevestigd, daar werd ik vriendelijk ontvangen door twee Nederlandse vrijwilligers.
Toen op zoek naar een pension, dat was snel geregeld. Om 11.30 u.naar de pelgrimsmis. De kathedraal stroomde snel vol, met blije pelgrims. Tot ieders vreugde, ging het grote wierookvat door de kerk. Het vat wordt door 8 sterke mannen in beweging gebracht en gaat hoog door de kerk, indrukwekkend.

Toen door de stad geslenterd. Ik wilde een vlucht via Ryanair boeken, dit is niet gelukt omdat ik geen creditcard heb. Morgen probeer ik dit te regelen. Ik wilde naar Finisterra morgen, maar ik wil eerst mijn vlucht regelen. Dus morgen ben ik nog in Compostella.
Morgen plaats ik ook foto's.

  • 03 Mei 2014 - 22:11

    Erica Willems:

    Hoi Toos,

    Wat een prestatie Toos, je einddoel bereikt, een groot compliment en
    een felicitatie voor jou van ons allemaal.
    Ook zoals je schrijft een kippenvel moment, want inderdaad wat zal er veel
    in je gedachten voorbij zijn gekomen.
    Maar deze mooie en geweldige ervaring neemt niemand je meer af, dat is
    een droom die je nog vaak zult koesteren.
    Geniet nog even van alles om je heen, en ik hoop dat ik de verhalen nog eens
    persoonlijk van je mag horen.
    Tot gauw weer in het Brabantse land!

    Groetjes van Johan, Erica, Jolijn en Paul.

  • 03 Mei 2014 - 22:11

    Els:

    Proficiat Toos , je hebt je doel bereikt fantastisch,,,,,,,
    je mag trots op jezelf zijn, metn al die mooie ontmoetingen en belevenissen dat neemt niemand je meer af.
    Leuk dat ik de eerste ben die je kan feliciteren.
    Nog een relaxed laatste stukje naar Finisterre.

    Bon voyage Els

  • 03 Mei 2014 - 22:13

    Nicole:

    Geweldig Toos. Je hebt het gehaald. Dat moet een fantastisch gevoel zijn :). Daar
    mag je best trots op zijn. Ik ben het zeker!
    Behouden thuiskomst en tot gauw weer bij Krankjorum.
    Groetjes,
    Nicole

  • 03 Mei 2014 - 22:29

    Ine V.d.Ven:

    Super gedaan Toos je hebt het toch maar mooi geflikt proficiat je mag trots zijn op jezelf een droom die uitgekomen is geniet er nog maar van groetjes en tot gauw Ine v.d.Ven


  • 03 Mei 2014 - 23:07

    Jan En Joke:

    Hoi Toos
    Gefeliciteerd,fantastsich gedaan,iets waar je trots op kunt zijn.en fijn dat je er ook zo van genoten hebt,kom je verhaal maar eens vertellen !
    Groeten Jan en Joke

  • 04 Mei 2014 - 08:10

    Fons Spieringhs:

    Klasse Toos...een geweldige en een inspirerende prestatie !!!!

  • 04 Mei 2014 - 09:55

    Michele Et Jos:

    TOOS

    Bravo pour ce pélerinage il n'y a pas grand monde qui pourrait en faire autant nous te félicitons et profite bien de ton séjour a Saint Jacque de Compostelle Bises Jos et Michele

  • 04 Mei 2014 - 10:24

    Nol En Mieke:


    Ha die sportieve Toos,

    Helemaal geweldig, PROFICIAT TOOS!!!!, dit blijft je hele leven bij.

    Nu fijn na genieten!!!!

    Lieve Groetjes, Nol en Mieke


  • 04 Mei 2014 - 10:48

    Nicole Swaanen:

    Ik ben trots op oe Toos!!
    Echt een wereldprestatie!
    Groetjes Nicole

  • 04 Mei 2014 - 12:55

    Carolien Rieswijk:

    Toos,

    Hartelijk Gefeliciteerd met jou geweldige prestatie !
    Wat ben ik trots op jou, je hebt het weer mooi voor elkaar!
    Geniet nog van alles om je heen, en we horen wel hoe het allemaal gegaan is.

    Heel veel groetjes van je collega

    Carolien Rieswijk

  • 04 Mei 2014 - 13:05

    Ad En Narda:

    Dag Toos,

    Aangekomen in Santiago !!! Fijn dat je tocht weer op kon pakken, waar je vorig jaar gestopt bent.
    Je familie blij, dat alles nog zo goed afgelopen is. Ze zijn natuurlijk super trots op jou en dat verdien je
    ook. Namens ons, een vette PLUIM.

    Vanochtend op d'n Bolle Akker geweest. We hebben je collega's daar, de groeten gedaan van "hun Toos". We hebben er een kopje koffie gedronken. Je krijgt de groeten terug van je collega's en al je lieve cliënten.

    Nog fijne dagen, op je tocht naar zee, het einde van de wereld, zoals het zo mooi beschreven wordt.

    Lieve groeten,
    Ad en Narda


  • 04 Mei 2014 - 16:15

    Michiel:

    Geweldig Toos,

    Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de aankomst vonden tegenvallen en vooral het "onderweg zijn" zo mooi vonden. Gelukkig heb jij het beide als geweldig ervaren !
    Geniet ervan !

    Tot binnenkort !

    groeten, Michiel

  • 04 Mei 2014 - 17:24

    Francien:

    Hallo Toos

    Geweldig zoals jij de tocht hebt gemaakt. Ik doe het je niet naar hoor!
    Geniet nog maar wat na daar, hier is alles voorbij behalve al die leuke herinneringen van al die mensen, dat blijft nog wel even bij je hangen.
    Proficiat en wel thuis Francien

  • 04 Mei 2014 - 19:57

    Elly Et René:

    Bravo, Toos
    Ton appel de samedi matin fut un réel plaisir de te savoir à Saint Jacques de Compostelle.
    Cela restera pour Toi un superbe souvenir, des rencontres et des visites inoubliables.
    Quel courage tu as eu ! !!
    Bisous Elly et René

  • 04 Mei 2014 - 20:36

    Will En Bert:

    Hoi toos.

    Geweldig, wat een conditie en doorzettingsvermogen, nou je toch daar bent geniet er nog maar van, en als je terug vliegt, denk nog maar eens dat je heel dat eind gelopen hebt.
    ZIe je zo op het plein staan, en wat mooi dat je aansluitend naar de pelgrim mis kon.
    Kortom alles meegemaakt zoals je dat wilde. Wel verdiend naar de vervelende val van Hannie, maar je ziet het wel Toos, alles komt goed.!!!!!
    Tot ziens, groet,

    Bert en will.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 46049

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: