weer thuis - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

10 Mei 2013 | Nederland, Vessem

Gisterenavond om 18.00 waren Hanny en Erik gelukkig weer thuis. Hanny met de ambulance en Erik met eigen auto. Beiden hebben ze een zware week achter de rug. Maandag moest Hanny met behulp van de fysiotherapeut gaan lopen, leren hoe ze uit bed moet enz. Ze had veel pijn en was erg moe van alle inspanningen. Erik heeft erg veel moeten regelen, om Hanny weer zo snel mogelijk naar huis te krijgen. Ook de taalbarriere was erg vervelend. Elke dag gaat het wat vooruit. Ze moet nog steeds op haar zij liggen om de wond goed te laten genezen.
Ze mag staan, lopen en liggen, maar niet zitten. Hoelang, dat is nog niet bekend. Eerst werd gezegd 1 maand, toen 45 dagen en daarna zelfs 3 maanden. De tijd zal het leren. Het belangrijkste is dat het goed komt.


Frank Soetens was om zondag om 12.00 in Lorca om me op te halen. Onderweg gezellig met Frank gebabbeld. Zondagavond hebben we in een hotel bij Poitiers overnacht. Maandagavond om 20.30 weer in Vessem. Wat stijf en met dikke enkels van het zitten stapte ik uit. Opgewacht door mijn kinderen, schoonzoon, vader, zus en zwager. Frank en ik konden meteen aan tafel aanschuiven, echt fijn.
Het is toch wat vreemd, ik ben nu weer in een heel andere wereld.

Volgende week zal ik vaak in Vlijmen bij mijn dochter zijn. Samen met de ouders van Erik en wil ik er voor zorgen, dat Hanny en Erik deze vervelende periode zo goed mogelijk door komen. Gelukkig kunnen ze op hulp rekenen van familie en vrienden.

Ik ben vast van plan om mijn pelgrimstocht af te maken. Hopelijk volgend jaar, liefst in April i.v.m de warmte en drukte in Spanje.
Bedankt voor jullie belangstelling, lieve reacties en medeleven.

  • 10 Mei 2013 - 08:37

    Jo Et Michele:

    Bonjour TOOS

    Je vois que Hanny est rentrée a la maison et que tout va bien , je lui souhaite un bon rétablissement et beaucoup de patience pour bieb guérir.
    J'espère que tu pourras continuer ton pélerinage mais comme tu dis l'année ptochaine .
    Je vous fais des grosses bises à tous . Jo et Michele

  • 10 Mei 2013 - 09:43

    Will En Jan:

    hai Toos, gelukkig weer thuis bij de kinderen! en volgend jaar zie je maar weer, toch?
    je hebt het maar mooi geflikt om toch tot zo ver te lopen...Petje af!!!!!!
    Maar voor nu veel beterschap met Hanny, en ik hoor het wel als je een keer iets wilt afspreken als alles
    achter de rug is.

    Groetjes uit Oirschot xx

  • 10 Mei 2013 - 10:05

    Bert En Will:

    Hoi Toos.

    Fijn te horen dat je een goede terugreis hebt gehad, en dat je als een pelgrim thuis (de beste refuge) zo hartelijk ontvangen bent. Toos je hebt een geweldige prestatie geleverd, en ik denk dat het een hele levenservaring was. Niets is JAMMER.! Al duurt het herstel lang, maakt niet uit, als het maar GOED komt.
    Het is, zoals het is, en nu heb je weer een mooi vooruitzicht voor 2014.
    Wij wensen Hannie een spoedig herstel. En Erik kan het nu wat rustiger aan doen, nu jij er voor Hannie bent. We bellen je deze zomer wel een keer en zijn benieuwd naar je avontuur en foto`s.
    Toos, wij zijn trots op jou.


    Toos,

  • 10 Mei 2013 - 10:30

    Fons Spieringhs:

    Toos,

    welkom terug in Vessem.

    Klasse wat je al gelopen hebt en ook klasse dat je weer terug bent.

    Inderdaad Santiago loopt niet weg,........en hier is nu je moederhart nodig...dus hier moet je zijn.

    Veel succes nu...en veel succes zodra je je tocht voort zet.

    Fons

  • 10 Mei 2013 - 15:18

    Jeanne:

    Toos, Corine, Hanny, Diel en Schoonzonen,

    Allemaal hebben jullie het geweldig gedaan. Toos met haar prestatie en de anderen met
    al de zorgen en moeilijkheden die onverwacht op hun weg kwamen.
    Dat mag ook wel eens gezegd worden.

    groetjes en allemaal het beste en tot ziens, Jeanne R

  • 10 Mei 2013 - 15:20

    Erica Willems:

    Hoi Toos,

    Welkom terug Toos in het Brabantse land en zoals
    je zelf ook zegt weer een heel andere wereld, die
    omschakeling zal heel onwerkelijk voor je zijn.
    Wat geweldig fijn dat Hanny en Eric ook weer thuis
    zijn, in je vertrouwde omgeving herstellen doet goed,
    en zeker met de lieve zorg van jou en al die andere mensen
    om hun heen. Heel veel beterschap voor Hanny, het belangrijkste is
    dat het weer helemaal goed komt met haar.
    Misschien tot gauw en ik wens jullie het allerbeste toe, ook voor Corina en
    Giel en je andere schoonzoon.

    Lieve groet
    Erica

  • 10 Mei 2013 - 18:51

    Rianne En Henk Apfel:

    Hoi Die Toos

    Welkom thuis .
    Hoop dat wanneer de rust en Hanny weer wat hersteld is,een keertje bij te kunnen beppen aan de telefoon.

    Nu is het Allereerste Hanny en Erik en jezelf het belangrijkste !
    Voor allemaal ; heel veel genieten van jullie samen zijn en op naar het herstel van je dochter.
    Maar met zo'n Kanjer en Topper van een moeder , zal dit voorspoedig gaan verlopen.

    een dikke knuffel en mocht je het lopen gaan missen, dan kom maar een keertje te voet naar Bergeijk.
    De koffie staat altijd klaar. xxx Henkie en Rianne Apfel

  • 10 Mei 2013 - 19:11

    Francien Aarts:

    Hallo Toos
    Wat een prestatie heb je geleverd echt goed en niks jammer dat je niet aan je eindloop toegekomen bent.
    Je dochter Hanny is nu het voornaamste en dat is waar het om gaat ,in het nu leven .
    Het komt echt goed vertrouw er maar op en nu ben je hier harder nodig dan waar ook.
    Toos ga maar fijn bij je dochter helpen en ben maar trots op jezelf want dat mag je zijn.
    Ik kom over een tijdje nog wel op de koffie maar nu ben je eerst ergens anders nodig.
    Lieve groetjes francien

  • 10 Mei 2013 - 19:37

    Els Schouten:

    Welkom thuis Toos,

    Jammer, na je zo voorspoedige wandeltocht, maar dit is het enige juiste besluit.
    Je hebt nu een mooi vooruitzicht voor het volgend jaar.
    Een voorspoedige genezing voor Hannie, fijn dat je haar nu bij kunt staan.

    Toos, tot ziens Els

  • 12 Mei 2013 - 10:57

    Guus En Rita:

    lieve Toos,
    Vanaf vorige week zondag hebben we je niet meer kunnen volgen via de pc, omdat onze Joris er even achter gezeten heeft en het hele ding in de knoop gedraaid heeft....
    Gelukkig had ik nog de laptop, maar daar stond dit email adres niet op. fluitje van een cent , dacht ik om dat even te regelen, maar dat pakte anders uit; ik heb van alles geprobeerd maar hij neemt mijn wachtwoord niet aan .... wordt deze week verder uitgezocht , maar ik kan je nu op deze site bereiken via een omweg op internet : webmail telenet.
    Wat zijn we geschrokken !!!! nu is ineens alles anders !!!!en wat erg voor Hanny, maar gelukkig lezen we dat alles in orde zal komen; dat is het allerbelangrijkste natuurlijk !!!!
    En inderdaad , Compostella loopt niet weg en volgend jaar kan je in alle rust en voldoening je tocht afmaken. Je hebt de beste beslissing genomen om naar huis te komen ,want we kunnen ons best voorstellen dat je met zulk nieuws niet meer verder kan en wil lopen, want je hart en je gedachten zijn dan toch alleen maar bij de kinderen en alle toestanden. we wensen Hanny heel veel beterschap en een spoedig herstel !!!!!!met de liefde van haar mama zal dat zeker lukken!!!
    Tot horen's of tot ziens in Vessem, lieve groetjes,
    Guus en Rita.

  • 12 Mei 2013 - 22:30

    Jan En Joke:

    Hoi Toos
    Fijn dat Hanny nu thuis is,en dat jij er nu ook voor haar kunt zijn,hopelijk heeft ze niet veel pijn,en met alle goede zorgen van jullie allen komt het hopelijk snel goed !
    Toos ik bel je nog wel een keer,maar doe het eerst nog maar een beeje rustig aan,veel beterschap voor Hanny en tot ????
    Groetjes Jan en Joke

  • 16 Mei 2013 - 20:04

    Ineke Neggers:

    Hoi Toos.
    Het is goed dat je thuis bent en dat je voor Hanny kan zorgen. Ik hoop op spoedig herstel. Wens haar van harte beterschap. Ik heb genoten van je belevenissen onderweg. Volgens mij heb jij een fantastische wandeltocht gemaakt en erg genoten. Santiago loopt niet weg dat laatste stuk kun je altijd nog doen.
    Misschien volgend jaar. Zorg goed voor jezelf en voor Hanny. Tot ziens
    Groetjes Ineke

  • 04 Juni 2013 - 23:00

    Alma Bakhuizen:

    Hoi Toos,
    Wat een onverwacht einde van je tocht van dit jaar. Je dochter (en jij) zullen het wel heerlijk vinden dat je zo snel weer in NL kon zijn zodat je nu voor haar kunt zorgen. Ik kan me voorstellen dat je niet echt ontspannen zou hebben kunnen doorlopen en zoals je zelf al zei loopt Santiago echt niet weg. Je hebt dit jaar sowieso al een hele prestatie neergezet.
    Ik heb helaas in Leon moeten stoppen omdat mijn knietjes het niet meer zo leuk vonden. Ben nu sinds vrijdag weer thuis maar heb de smaak te pakken en ga zeker weer eens terug. Misschien komen we elkaar dan wel weer tegen.

    Groetjes, Alma (uit St. Jean Pied de Port bij L'Esprit du Chemin en eventjes ook nog in Ronchevalles)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1505
Totaal aantal bezoekers 46052

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: