de wandelschoenen weer aan - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu de wandelschoenen weer aan - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Toos Riet - WaarBenJij.nu

de wandelschoenen weer aan

Door: Toos van Riet

Blijf op de hoogte en volg Toos

04 April 2014 | Nederland, Vessem

Veel vrienden en kennissen weten het al, dat ik mijn pelgrimstocht af ga maken. Dit besluit heb ik vorig jaar al genomen. Gelukkig kreeg ik weer alle medewerking van mijn leidinggevende. Daar ben ik erg blij mee.
Ik heb de maanden April en Mei vrij. Ik heb 700 km. voor de boeg tot Santiago de Compostella en dan nog 90 km. naar Finisterra. Ik verwacht 5 à 6 weken onderweg te zijn.

Mijn dochter Hanny is weer helemaal hersteld. Vanaf de herfstvakantie staat ze weer volledig voor de klas. Gelukkig heeft ze niets over gehouden van haar val, behalve een litteken op haar rug. Dat is een reden om dankbaar voor te zijn. Hanny en Erik gaan 19 April op vakantie naar Amerika, deze reis was vorig jaar al geboekt. Vanwege haar ongeluk moest deze uitgesteld worden.

De laatste maand heb ik weer regelmatig gelopen met mijn rugzak. Nieuwe wandelschoenen ingelopen, reisverzekering afgesloten, kortom ik ben er weer klaar voor. Het huis is opgeruimd. Mijn vriendinnen Toos en Sjan hebben me geholpen met de buitenboel. Het ziet er weer netjes uit. Wat fijn dat ik weer alle steun en hulp van mijn kinderen, familie en vrienden krijg om mijn tocht te kunnen voortzetten. Ik vertrek met een gerust hart.

IK heb alle spullen die mee moeten, al bij elkaar gelegd. Mijn rugzak nog inpakken en controleren, zodat ik zeker niets vergeet.
Mijn dochter Corina, zus Sjan en haar man Jan brengen me dinsdag 8 April weg naar het vliegveld Brussel/Charleroi. Om 11.35 uur vertrek ik naar Biaritz en arriveer daar, als alles volgens de planning verloopt, om 13.30 uur. Ik word daar opgehaald door mijn Franse nichtje Elly en haar man René. Zij brengen me naar Lorca. Wat een geluk heb ik toch met zo'n familie.

Ik zal jullie weer op de hoogte houden van mijn ervaringen en belevenissen.

  • 04 April 2014 - 22:36

    Wilma Van Hoek:

    Hoi Toos,

    Wat heerlijk voor je om weer op pad te kunnen gaan. En inderdaad heel erg fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die je helpen en steunen. Ook ik ga je weer volgen op je laatste stuk. Heel veel succes, mooi weer en plezier.

    Een dikke knuffel van Linda

    Groetjes, Wilma

  • 04 April 2014 - 22:39

    Sanne:

    Hoi Toos geniet van t laatse deel ik ga je verhalen volgen! Succes! Groetjes Sanne

  • 04 April 2014 - 22:53

    Ad En Narda:

    Dag Toos,

    Geweldig om weer op pad te gaan. Je verdient het echt om de tocht tot een goed einde te brengen.
    Wij zijn benieuwd wat Spanje jou gaat brengen.
    Wij hebben er hele fijne en warme herinneringen aan.
    We gaan je volgen !!!!

    Buen Camino, Ad en Narda

  • 04 April 2014 - 23:00

    Han (blox):

    Hoi Toos,
    Veel succes en vooral: geniet ze!!
    groetjes Han

  • 04 April 2014 - 23:08

    Willeke:

    Hai Toos, succes met het afmaken van je reis! Hopelijk houd niets je tegen om de finish te halen.
    Ik wens jou een goede en veilige tocht, en zet 'm op meid!
    Liefs Will

  • 04 April 2014 - 23:26

    Jos En Lenie:

    Heel veel plezier en leuke ervaringen op je reis toegewenst. Wij gaan weer van je reisverhalen genieten.

  • 04 April 2014 - 23:30

    Ton Cornelissen:

    Ha die Toos,
    Nou meid daar gaat ie dan weer.
    Ik hoop van ganzer harte dat het een reis wordt die je goed en gezond kunt afsluiten.
    Dat al je verwachtingen (als je die hebt?) uitkomen.
    Dat Spanje een niet al te druk toeristisch gedoe wordt.
    Dat je de drukte voor bent.
    En dat jij over een maand of twee weer gezellig met ons mee blaast als een van zo'n krankjorum lid.
    Het ga je goed Toos.
    Een dikke knuffel van een,
    Bari Ton Fan.

  • 04 April 2014 - 23:33

    Maria Kroot:

    heel veel wadel plezier met de laatste km-ters.
    echt goed van je dat je het af maakt.!!

    gr.maria kroot

  • 04 April 2014 - 23:45

    Nol En Mieke:


    Ha die Toos,

    Jouw droom wordt werkelijkheid, geniet ervan.

    Wij zullen dat ook zeker weer doen van jouw mooie verhalen.

    Veel succes Toos , en je zult zeker weer mooie bijzondere mensen ontmoeten.


    Groetjes, Nol en Mieke

  • 05 April 2014 - 00:06

    Erica Willems:

    Hoi Toos,

    Wat fijn Toos dat je weer met een gerust hart op pad kunt gaan.
    Ik hoorde het van corina dat je weer gaat vertrekken, heb geprobeerd
    deze week om je nog even te bellen, maar dat is niet gelukt, dat ga ik
    voordat je vertrekt toch nog 'n keer proberen.
    Ik verheug me op je reisverhalen zodat ik net als vorige keer jou belevenissen
    kan volgen.
    Mocht ik je niet meer spreken dan wens ik je heel veel succes, geniet en zorg
    goed voor jezelf.
    Ik moest je ook nog veel succes wensen van Paul.
    Tot gauw!

    Groetjes Erica.

  • 05 April 2014 - 08:21

    Jeanne:

    Een bijzondere tocht! Om jaloers op te worden... Geniet!
    jeanne

  • 05 April 2014 - 08:26

    Marinus Van Nistelrooij:

    Ultreija,

    Marinus

  • 05 April 2014 - 08:35

    Ine:

    Hoi Toos,
    Veel succes en geniet ervan, wij genieten mee met je verhalen.
    Toi toi. Gr. Van Tom en mij.

  • 05 April 2014 - 13:18

    Nicole:

    Fijn dat je je tocht nu kunt voortzetten! Geniet!
    Toi toi toi,
    Peter en NIcole

  • 05 April 2014 - 13:31

    Addie:

    Geweldig Toos, dat je er weer op uit kunt trekken.
    Zet m op!!
    Ik wens je veel mooi ontmoetingen en een behouden terugkomst!

    Ik kijk al uit naar je mooie verhalen.

    Groetjes Addie

  • 05 April 2014 - 14:19

    Gijsje:

    HOi Toos,
    Ik voel me bevoorrecht dat ik jouw reisverslag mag volgen. Een wel heel bijzondere tocht1! Succes. En deze keer net meer onderbreken!
    Groetjes Gijs

  • 05 April 2014 - 14:26

    Anne Et Alain Maclin:

    Bonjours Toos,

    Les premiers Hollandais traversent la Champagne.
    Nous pensons et penserons à vous en Espagne.
    Bon camino
    Amicalement Anne Alain

  • 05 April 2014 - 14:31

    Maarten Wijrdeman:

    Geweldig, Toos, dat je weer op pad gaat. we wensen je veel succes onderweg en dat je het tot een goed einde in Finisterre kunt brengen We kijken nu al uit naar je reisverhalen, die ons -bijna- ook in de stemming brengen om op pad te gaan.
    Het gaat je goed de komende maanden!
    Groetjes, Conny en Maarten

  • 05 April 2014 - 21:32

    Hera En Henrie :

    He Toos,

    Gaat het er toch weer van komen en kun jij je wens nu wel geheel vervullen.
    Henrie en ik wensen je een behouden wandelreis en mooi avontuur toe.
    Ben weer benieuwd naar je verhalen.
    Veel succes en hoop dat je gelukkig en gezond aankomt in Finisterre.
    Lieve groetjes van ons, Hera en Henrie.

  • 05 April 2014 - 21:38

    Jeanne:

    Ha Toos,
    3 x G Veel Genieten veel Geluk en Goede reis.

    Groeten Theo en Jeanne

  • 05 April 2014 - 21:39

    Jan En Sjan Muskens :

    Hoi Toos.
    Geweldig dat je de reis gaat afmaken.
    Wij wensen je heel veel succes en kijken uit naar je reisverslag.
    Vriendelijke groeten van Jan en Sjan Muskens.

  • 05 April 2014 - 22:44

    Kees Timmermans:

    Fijn Toos dat je de wandeltocht compleet af maakt ik vind je geweldig en alles komt goed

    Vele groeten Kees

  • 06 April 2014 - 09:42

    Joke Kuijken:

    Hey Toos,

    Eindelijk is het zover. Jouw droom gaat in vervulling. Wij wensen jou ontzettend veel kracht om deze mooie maar pittige tocht te voltooien. Nú gaat het lukken! Geniet van alles wat op je pad komt.
    Heel veel groeten van Joke Kuijken en Marion aan de Boom

  • 06 April 2014 - 10:32

    Nelly En Peter:

    Hoi Toos je bent er weer klaar voor.Getraind en thuis de boel aan kant begin je aan het laatste stuk van je einddoel. Santiago de Compostella.Het zal anders lopen zijn in Spanje dan Frankrijk maar je kennende,vindt je.je draai daar ook wel! We gaan je weer met plezier volgen.Veel succes,zet hem op. Groetjes Peter en Nelly

  • 06 April 2014 - 14:19

    Ine V.d.Ven:

    Hoi Toos

    Ik wil je veel succes wensen in het afmaken van je wandeltocht.Geniet van alles wat op je pad komt pas goed op je zelf .Ik kijk uit naar je verhalen zijn altijd leuk om te volgen wat je onderweg allemaal beleeft.
    groetjes
    Ine v.d.Ven

  • 06 April 2014 - 19:50

    Ellen Habraken:

    Hoi Toos,

    Heel veel succes met het afmaken van je tocht. Ik vind het nog steeds knap dat je dit gaat doen. Heel veel groetjes van mij en ik zal regelmatig naar je verslagen kijken.
    Geniet ervan.

    Gr. Ellen Habraken

  • 06 April 2014 - 21:29

    Marga Van Der Aa:

    Hallo Toos.

    Fijn dat je nu je reis verder af kan maken.
    Wens je heel veel succes.
    Ga je volgen op je site.

    Groetjes Marga,

  • 06 April 2014 - 22:52

    Jan En Joke:

    Ha Toos
    Wij waren benieuwd of je al weg was,wij zijn vanavond terug gekomen van het pieterpad,heerlijk gewandeld ongeveer 80 km ,maar dat is maar een peuleschilletje met wat jij gaat lopen,wij gaan je zeker volgen,heel veel succes gewenst en veel wandelplezier !
    Heel veel groeten Jan en Joke

  • 07 April 2014 - 08:31

    Frederic Du Chemin:

    bonjour.
    Alors maman du chemin, tu avais arrête avant moi l'an dernier pour aller voir ta fille et maintenant tu repars avant moi.
    je reprendrais ma marche le 18 avril de Burgos et je serais sur les chemins jusqu'au 11 mai direction Finistére.
    je te suivrais avec quelques jours de retard.
    ULTREIA

  • 07 April 2014 - 08:43

    Stef Silvester:

    Hoi Toos,

    Wat fijn om te horen dat Hannie weer helemaal herstelt! Goed ook dat je je Camino af gaat maken al maken we uit de verhalen van onze Jolan wel op dat het Spaanse stuk in een heel andere sfeer verloopt dan België en Frankrijk. Je zult er veel mensen ontmoeten en soms is het ook echt druk maar het zal ook boeiend zijn om veel interessante mensen te ontmoeten. Ik hoop dat je wat beter weer zult hebben dan in het vorige voorjaar want toen is het heel lang koud en nat geweest. Maar tot nu toe ziet het er allemaal veel beter uit dus dat goede weer zal wel doorzetten.
    Ik wens je een heel ontspannen en boeiende tocht toe en zal je verslagen weer met veel plezier lezen.

    groet van Stef

  • 07 April 2014 - 19:43

    Ria:

    Hoi Toos
    Hartstikke stoer dat je weer op weg gaat, maar ik had niet anders verwacht. Het is fijn dat alles weer goed is met Hannie en dat je het allemaal weer geregeld hebt kunnen krijgen. Ik hoop dat je heel erg van je tocht gaat genieten en ik kijk uit naar jouw verslagen.
    Doe de familie in Frankrijk de groeten.

  • 08 April 2014 - 09:15

    Marline:

    Hallo Toos,

    Vandaag gaat het avontuur weer beginnen...

    Heel veel succes en veel plezier!

    Groetjes Marline

  • 08 April 2014 - 13:19

    Trees:

    Hey Toos
    Het is weer zover, de laatste honderden kilometers
    gaan in, heel veel wandelplezier.
    Heel veel succes.
    Groetjes Trees

  • 08 April 2014 - 13:29

    Doret:

    Hey Toos, Ik heb een eigen mailadres vandaar dat ik niet op de hoogte was van je pagina. Te gek dat je met nieuwe energie de reis hervat. Heel veel succes en neem gerust zijpaden om de prachtigste verhalen te kunnen vertellen. Komt helemaal goed.

  • 08 April 2014 - 14:00

    Rianne En Henk Apfel:

    Hoi Die Toos

    Hier zijn we dan met een verlate reactie. Zet hem op en ga er voor en veel veilige kilometers over het zand en over de weg. We gaan je weer volgen op een afstand en genieten van je mooie verhalen. Op naar je droom.

    Een dikke knuffel en Astalapasta en toedeloetjes van Henkie en Rianne

  • 18 April 2014 - 09:46

    Den Belgiek:

    He toos.



    De vaart er weer in ,de laatste lootjes wegen het zwaarst maar jij laat je niet kisten.
    Je nieuwe kistjes brengen je overal.Zelfs met je nieuwe foontje.
    En natuurlijk zet m op ,nog een beetje wijn in je fleske voor onderweg, en gaan.
    Heeeeeel veel succes.

    Groetjes Den Belgiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Ik ben 55 jaar en de trotse moeder van 3 kinderen. Ik heb het afgelopen jaar een stukje van de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella gelopen. Ik ben toen in Kortenaken geeindigd en start 3 maart vanaf daar. Mijn kinderen brengen mij naar Kortenaken. Ik ga alleen, maar ik verwacht veel mensen onderweg te ontmoeten. Helaas moest ik mijn reis afbreken, vanwege het ski ongeluk van mijn dochter. Gelukkig is ze helemaal hersteld. 8 April 2014 vlieg ik naar Biaritz en reis verder naar Lorca om mijn pelgrimstocht af te maken.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 46142

Voorgaande reizen:

03 Maart 2013 - 10 Juli 2013

Wandelen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: